Levis Curve ID

Jag som iprincip aldrig hittar jeans som sitter ens i närheten av okej, fick tag på ett par jeans från Levis Curve ID som sitter helt perfekt. 
Levis Curve ID är ett relativt nytt koncept där det läggs fokus på kroppsform, och inte storlek och finns därför i tre olika modeller, en för rak kroppsform, en mellan och en lite kurvigare. 
Det var nästan omöjligt att hitta några jeans i berget av kläder, men tillslut fick jag tag på ett par Bold Curve i storlek 25! De satt som smäck, och passade perfekt vid ben, rumpa och höfter, utan att vara förstora i midjan. 
Enda negativa är att jag nu aldrig kommer vilja ha på mig några andra jeans, och möjligtvis priset, men vafan hellre ett par jeans som sitter perfekt än fem som sitter dåligt.


Lita förresten inte på vad de säger, personalen inne på Levis är vädigt okunniga och vet inte alls vad de pratar om! Efter att jag plockat fram ett par Bold Curve så kommer en anställd och säger "Du de där jeansen kommer vara för tighta i midjan, och förstora i låren". Ursäkta liksom? Mitt problem har alltid varit att jeansen suttit bra/varit för små vid höfter och ben men för stora i midjan, så jag provade jeansen ändå som satt perfekt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback