Folks strävan efter "The perfect life"

Det här är nånting som jag gått och tänkt och funderat på väldigt, väldigt länge och samtidigt har andra bloggare tagit upp det här i sina bloggar men jag känner för att jag oickså vill ta ställning till det.
Jag vet inte riktigt om jag vill kalla det för problem, för bara man faktiskt tänker på att det som skrivs inte alltid är den fulla verkligheten så är det ju inga problem.
Allt detta handlar om att bloggare (iallafall de flesta) bara tar upp det bästa i sina liv, så att allt framstår sådär puttinuttigt och jätteunderbart.
Hur ofta har det inte hänt er att ni klickat in er på en blogg och tänkt "Jösses vad hon är snygg, har fantastisk lägenhet, pojkvän o.s.v. om jag bara kunde byta liv med henne!"? Jag kan erkänna att jag tänker så ganska ofta. Men grejen är att folk inte tar fram det dåliga i sina liv, och samma tjej som du kastat avundsjuka blickar på kanske har problem i sin familj etc.?
Sånt måste man tänka på, för man ska knappast gå runt och tro att alla bloggare trippar runt i sjunde himlen och lever i euphori hela tiden! Livet leker inte 24/7!
Man delar inte med sig av det dåliga, eftersom att det inte angår er och att ingen vill läsa en blogg som handlar om hur piss någon mår. Men vem har sagt att känslorna inte finns där? Ofta har jag lärt känna personer, som jag i början haft en bild av dom som personer med "The perfect life", men i efterhand har allt klarnat upp och jag fått reda på att de t.ex har sjukdomar, syskon med psykiska sjukdomar och s har jag suttit och skämts över vad jag tänkt om mig.
 
Jag har det nog riktigt bra men jag har också stunder då jag faller precis som alla.
Jag har självklart för det mesta det fantastiskt roligt med mina kompisar, men jag har också dagar då jag bara vill gömma mig under täcket.
Jag är i grund och botten en glad och positiv person, men ibland vill jag bara gråta ut och göra ingenting.
Jag är en människa precis som alla andra, och livet är inte perfekt!
 
Man måste bara lära sig att uppskatta det man har, gå inte runt och tro att alla lever det perfekta livet, för det gör de inte.


hej jag heter Lovisa och tycker din blogg e en av dom bästa!! du kanske inte har så många läsare (eller jag vet inte det) men du har i alla fall mig och jag tycker din blogg e fantastiskt bra även ifall du glömmer uptatera (eller vad det nu heter)men jag gillar dig som persjon inte bara för att du har varit med i jul kalendern och bara för att du har världens bästa blogg utan som persjon!
när jag chattade med dig på facebook och värkligen hoppades på svar då vart jag över lycklig när du svarade jag vill inte vara som du eller nån annan jag har det bra i mitt liv;) men ibland kan jag faktiskt känna den dära lilla gnutten att jag vill vara som just den dära jätte kända "kalle" eller dendära jätte "perfekta" "angnar" dom som har det gött hela dagarna men det e ju inte så "agnar" kanske blir mobbad av en eklig gubbe och "kalle" kanske inte ens får lägga ut en blid på fasebook tillsammans med den dära jätte snygga tjejen i hans klass utan alla bara "oh" vem ska det vara e det din tjej eller men kalle hon e ju 18 och du e ju bara 13 mensen när jag får veta det som händer så blir jag ty lite skämmig som du och liksom inte vill vara med bara gräva ner mig unter marken sen komma upp när allt är över män aa du fattar right?? aa så känner jag mig ibland:)

2012-06-19 // 21:29:43

Vill du fortfarande ha design av mig? Såg att några fler hade kommenterat din status. Undrar bara, för jag vet inte hur du ska få tag på den då.
Så om du fortfarande vill ha den så kan du kommentera min blogg eller något :)

2012-06-20 // 12:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback